طراحی نمای چوبی ساختمان - طراحی نما ساختمان و ویلا - دفتر معماری استودیو قاف

مرداد ۱, ۱۳۹۹by استودیو قاف0

نمای چوبی ساختمان ها از انواع مدرن و پرطرفدار نما برای ویلا و ساختمان های مسکونی ، اداری و تجاریست. چوب طبیعی به دلیل با ارزش بودن و لوکس بودن و همچنین ترکیب زیبای آن در کنار سایر متریال ها، همواره  به عنوان یک متریال با ارزش در سبک نمای مدرن مد نظر بوده است. در طراحی نمای ساختمان متریال ها و سبک های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. هر کدام از این سبک ها از نما رومی به عنوان یک سبک کلاسیک تا نماهای مدرن ترکیبی طرفداران خاص خود را دارد. 

نمای چوبی ساختمان و استفاده از چوب و سایر متریال ها به صورت ترکیبی از مولفه های طراحی معماری مدرن و ساختمانسازی مدرن می باشد.  امروزه با تکنولوژی های بدست آمده در فراوری چوب و تبخیر آب چوب و ترکیب آن با انواع چسب و یا پلاستیک، چوب مصنوعی و نیمه مصنوعی مانند چوب پلاست و ترمووود تولید می شود.این ترمووود ها در مقایسه با چوب طبیعی از عمر بالاتری برخوردار هستند و جایگزین مناسبی به جای چوب طبیعی در نمای ساختمان شده اند.

نمای چوبی

ویژگی های ترمووود :

  • خالص و طبیعی بودن
  • ثبات ابعاد
  • سبکی و ماندگاری بالا در انواع شرایط آب و هوایی

استاندارد های بالا ترموود امکان استفاده از آن را در فضاهای مرطوب و باز مانند استخرها و نماهای چوبی ساختمان ها ایجاد میکند.

کیفیت چوب  ترمووود در نمای چوبی ساختمان به عوامل زیر بستگی دارد :

  • مواد اولیه
  • میزان حرارت
  • انجام عملیات ترمو استاندارد

خصوصیات نمای چوب ساختمان و ترموود:

نمای چوبی ساختمان در کشورهای اروپایی مخصوصا شمال اروپا طرفداران زیادی دارد. کشور فنلاند به دلیل دارا بودن آب و هوای مخصوص باعث شده تولید چوب ترمو در آن دارای کیفیت بالایی باشد.چوب فنلاندی درجه کیفیت های مختلفی دارد. در چوب نمای ساختمان ها از چوب های شمال فنلاند که کیفیت بهتری دارد استفاده میشود.

ساختمان هایی با نمای چوبی ترمووود، شبیه به یک آپارتمان معمولی نیستند. در محیط های شهری که بیشتر نماها با شیشه ، سنگ و یا بتن  پوشانده شده اند که بسیار سرد و خشن بنظر می رسند. چوب عنصری گرم، صمیمی و دعوت کننده است و وقتی در نما بکار برود همین حس را هم در فضای اطراف پخش می کند.چوب ترمووود علاوه بر اینکه روی زیبایی و جذابیت نما تاثیرگذار است می تواند باعث افزایش ارزش مادی ساختمان نیز شود.

طراحی نما چوبی

در نماهایی با ترکیب چوب و سنگ ،هماهنگی نما با پنجره ها و شیشه ها ، بسیار بیشتر میشود. از لحاظ هزینه ای نیز ترکیب کردن این دو متریال در نما بسیار مناسب تر می باشد ، هم بیشتر مساحت را سنگ پوشانده که در قیمت تمام شده تاثیر گذار است و هم گرمابخشی چوب ترمووود را دارا است.درمناطق سردسیردرلایه های زیر چوب و در کف ساختمان ها از انواعی از کفپوش گرانولی برای عایق بندی استفاده می شود. 

نمای مدرن با چوب ترموود

دفتر معماری استودیو قاف با تکیه بر تجربیات خود در استفاده از متریال ترموود آماده ارائه مشاوره به شما کارفرمایان محترم در زمینه طراحی های پروژه های مسکونی ، اداری و تجاری میباشد.

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد الزامی مشخص شده است.