چند نمونه نمای مسکونی مدرن - طراحی نما ساختمان و ویلا - دفتر معماری استودیو قاف

اسفند ۱۰, ۱۳۹۸by استودیو قاف

طراحی و سبک های ساختمان های مسکونی در دوران معاصر تنوع فراوانی پیدا کرده است. در این مطلب به چندین مدل نمای مسکونی مدرن که در ساختمان های مسکونی سراسر دنیا اجرا شده اشاره میکنیم. هر کدام این ساختمان ها دارای خلاقیت و خصوصیات منحصر به فرد و خاصی می باشند. علاوه بر جنبه آموزشی این طراحی ها مشاهده این نماها برای علاقه مندان به طراحی نما ساختمان و معماری نیز خالی از لطف نیست.

نمای فلزی ساختمان مدرن مسکونی

صفحه فلزی برش خورده لیزری سی ان سی به این خانه جذابیت امروزی می بخشد. شب هنگام که چراغ ها روشن می شوند ، تصویر جالبی شکل می گیرد.این ساختمان توسط میلز گورمن معمار استرالیایی طراحی شده است . این خانه خانوادگی به طور سخاوتمندانه برای پاسخگویی به نیازهای متغیر یک خانواده در حال رشد  طراحی شده است. زیرزمین دارای یک گاراژ بزرگ و فضای چند منظوره است و استخر در کانون چشم انداز ساخته شده است. صفحه نمایش فلزی طراحی شده سفارشی از حریم خصوصی سرنشینان محافظت می کند در حالی که نوری که به اتاق های جلوی خود می رسد را فیلتر می کند.

نمای مسکونی چوبی

نمای چوبی خیره‌ کننده این ساختمان در قسمت جنوبی هلند توسط گروه معماری Rotterdam 24H Architecture ایجاد شده است. سبک مدرن هنر نواجرا شده در این ساختمان دارای  نقوش ارگانیک و گل تزئین شده در دیوارها و پله ها است. نقوش متنوع و خطوط منحنی به کار برده شده در این نمای مسکونی مدرن ساخته شده از چوب ترمووود تنوع و جلوه خاصی به این ساختمان می دهد.

خانه فلزی سنگی مدرن

خانه بلکبرن دارای نمایی است که از پانل های فلزی طراحی شده. در سبک طراحی این ساختمان متریال های مختلف از جمله آجر ، چوب و شیشه به کار برده شده است. نمای تلفیقی این ساختمان مسکونی مدرن با متریال و رنگ های گرم به کار گرفته شده در آن حسی از صمیمیت و خودمانی بودن را ایجاد می کند. همچنین معماری سبز سازگار با محیط زیست این ساختمان حس بسیار خوبی را به ساکنان القا می کند.

نمای آجری مدرن

در ساختمان باردولف گاردن نمای آجری مدرن برای ساخت یک خانه ویلایی با سقف بلند  در گرین آیریس استرالیا طراحی شده است. طرح آجر کاری مشبک نما و استفاده از تفاوت بافت نما جلوه ای منحصر به فرد به این ساختمان می بخشد. این اثر کار گروه معماری Breath Architects می باشد.

این مطلب به مرور تکمیل می شود…