پروژه محوطه سازی ویلا در مارلیک - استودیو قاف

درباره پروژه محوطه سازی مارلیک

در دنیای مدرن امروز افراد به داشتن فضایی زیبا برای تجربه آرامش و آسایش بیشتر، اهمیت دو چندانی میدهند. بعضی افراد بر این باورند که صرف هزینه برای زیبا سازی یک محوطه ، هزینه منطقی ای  نیست. ولی واقعیت این است که با توجه به تغییر سبک زندگی  انسان ها و شهر نشینی و دور شدن از فضاهای بکر و طبیعی، نیاز فراوانی به بازگشت به طبیعت و گرفتن آرامش از محیط طبیعی وجود دارد. 

طراحی محوطه ویلا از المان های اساسی ترکیب طبیعت با محل سکونت در راستای فراهم کردن محیط سکونت مطبوع و دلپذیر است. پروژه محوطه سازی مارلیک که دارای محوطه ای به متراژ ۱۰۰۰ متر مربع بود، در منطقه ییلاقی مارلیک قرار گرفته است. شهر مارلیک در منطقه ملارد قرار گرفته است که جزو شهرهای استان تهران محسوب میشود. 

در این ملک که در ابتدا تنها یک باغ ویلا بود به درخواست کارفرما برای استفاده موثرتر فضاهایی چون استخر، آلاچیق، باربکیو، سرویس بهداشتی و سرایداری طراحی شد. همچین محوطه با استفاده از چمن مصنوعی، درختکاری و المان های متنوع به طور کامل طراحی شد. از جمله طراحی باغچه ها و مسیرها و آبنما و فضای سبز که منطبق با کاربری های خواسته شده از طرف دفتر معماری استودیو قاف پیشنهاد داده شد.

 

کارفرما :
جناب آقای شادپور
موقعیت :
مارلیک، تهران
کاربری :
ویلایی
متراژ:
1000مترمربع محوطه و باغ
سبک طراحی :
مدرن
سال ساخت :
1399
خدمات :
طراحی و جانمایی المان های محوطه و فضای سبز، طراحی فاز 2

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد الزامی مشخص شده است.