طراحی نمای مدرن با استفاده از بتن اکسپوز - طراحی نما ساختمان و ویلا - دفتر معماری استودیو قاف

تیر ۷, ۱۳۹۹by استودیو قاف0

طراحی نمای  بتن اکسپوز

در معماری امروزی از بتن فقط برای سفت کاری و مقاوم سازی بنا استفاده نمیشود. بلکه به بتن به عنوان یک عنصر در طراحی نمای ساختمان نگاه میشود. بتن با بافت های خاص خود ، همچنین در ترکیب با چوب می تواند نمای مدرن، زیبا و جذابی را به وجود آورد.
با تغییر در مواد ترکیبی و روش تولید بتن، محصول جدیدی با نام بتن اکسپوز یا بتن نما ایجاد شده است. بتن اکسپوز دارای سطحی صیقلی و صاف است، و امکان اجرای پوشش دیگری روی سطح آن وجود ندارد. بتن اکسپوز در بین طراحان مدرن امروزی که طرفدار تجربه روش ها و متریال های جدید هستند ، بسیار پر کاربرد است.

طراحی بتن نما

ویژگی های بتن اکسپوز:

• دوام و مقاومت بالا: نمای ساختمان همواره در برابر نور خورشید و شرایط سخت جوی قراردارد. طراحی نمای  بتن اکسپوز دارای مقاوم ترین و با دوام ترین متریال های نمای ساختمان در برابر شرایط جوی متفاوت و نا پایدار می باشد .
• سرعت اجرای بالا: قطعات بتن اکسپوز به صورت پیش ساخته بوده و در نصب آن نیازی به ملات نمی باشد. به همین دلیل سرعت نصب آن بالاست.
• زیبایی منحصر به فرد: افراد خاص و با سلیقه خاص طرفدار نمای بتن اکسپوز هستند. این محصول معمولا مورد توجه افرادی است که به معماری و سبک مدرن علاقه دارند.
• مقاومت در سرما و یخبندان: به دلیل اینکه بیشتر مناطق کشور ما سردسیر می باشد که در اجرای نما باید به مقاوم بودن آن در برابر یخبندان توجه کرد.بتن اکسپوز مقاومت خوبی در برابر سرما و یخبندان دارد. طراحی نمای  بتن اکسپوز طرفدرارن خاص خود را به ویپژه برای ساخت مجتمع های اداری و تجاری دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان برای درباره هزینه نمای بتنی و  طراحی نما و فضای بیرونی ساختمان با مشاورین دفتر معماری استودیو قاف تماس بگیرید.

منایع: https://www.architecturaldigest.com/

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد الزامی مشخص شده است.