نمای سنگی ساختمان مسکونی - انواع نمای سنگی آپارتمان و مجتمع

مرداد ۱۹, ۱۳۹۹by استودیو قاف0

نمای سنگی ساختمان مسکونی از انواع بسیار پرطرفدار طراحی نمای ساختمان مسکونی، تجاری و اداری می باشد. استفاده از سنگ در نمای ساختمان های مسکونی و اداری از دید معماری جلوه ای خاص به بنا می بخشد و بنا را وزینتر میکند. از همین رو سنگ از محبوب ترین متریال های ساختمان سازی از دیرباز تا کنون به شمار می رود. انواع سنگ های ساختمانی مانند سنگ گرانیت، تراورتن ، مرمریت و غیره علاوه بر استحکام، جلوه و زیبایی زیادی در نمای ساختمان ایجاد می کند.

طراحی نما با استفاده از سنگ

نمای سنگی ساختمان از انواع نماهای بیرونی پرطرفدار هستند و از آنها اغلب برای نمای ساختمان های دوبلکس و چند طبقه و ویلایی و آپارتمان های لوکس استفاده می شود. سنگ به دلیل نما و رخی که دارد حسی از لوکس بودن و شکوه را القا می کند. با توجه به تمایل مردم و پیمانکاران برای طراحی و ساختن مجتمع های مسکونی با نمای لاکچری ، می توان قسمتی از محبوبیت استفاده از سنگ در نمای ساختمان  را متوجه شد.همچنین نمای ساختمان سنگی در مقایسه با نمای سیمانی دیرتر کثیف شده و تمیز کردن آن هم آسان تر است. از این رو استفاده از سنگ در طراحی نما در تهران و سایر شهرهای شلوغ و دارای هوای آلوده گزینه ای بسیار ایده آل برای سازندگان می باشد.

طراحی نمای سنگی ویلا لوکس

نمای سنگی کلاسیک:

در طراحی و ساخت نمای کلاسیک، سنگ عنصر اصلی طراحی نماست. در زمان پیدایش سبک طراحی کلاسیک، سنگ به عنوان تنها متریال کاربردی ساختمان استفاده می شده است. بنابراین افزایش تنوع سنگ های تزئینی، دست معماران برای استفاده از متریال سنگ افزایش یافت. نمای سنگ کلاسیک در ساختمان های ویلایی و دو طبقه کاربرد و جلووه فراوانی دارد. نمای سنگ ساختمان آپارتمان مسکونی

نمای کلاسیک لوکس عموما با متریال سنگ اجرا می شود. برای مثال اجرای نما رومی هم با سنگ و هم توسط سیمان با پوشش نانو امکان پذیر است. ولی طراحی نما با سنگ نه تنها استحکام و عمر بالاتری دارند، بلکه جلوه و زیبایی خاصی نیز به ظاهر ساختمان می بخشند. سنگ هایی مانند تراورتن، گرانیت و  مرمر پر طرفدار ترین انواع سنگ ساختمانی هستند.

نمای سنگی مدرن:

بر خلاف نمای کلاسیک ساختمان استفاده از سنگ در طراحی مدرن معمولا به صورت ترکیبی با سایر متریال ها به کار میرود. سنگ های ساختمانی مخصوص نما دارای طیف گسترده ای هستند. نمای سنگی مدرن در طراحی ویلا و ساختمان های مدرن حس همزمانی از مدرنیته ، شکوه و جلال را القا می کند. با توجه به ترکیب نما با سایر متریال ها مانند چوب و آجر استفاده از نوع سنگ متفاوت خواهد بود.

طراحی ساختمان نما سنگی

انواع سنگ نمای ساختمان

سنگ های نمای ساختمان از تنوع بسیار بالایی برخوردارند.  در صورت عدم شناخت گزینه های مناسب برای سنگ نما شما دچار سردرگمی خواهد شد. هر کدام از سنگ های زیر مشخصات فنی ، ماندگاری، جلوه و مختصات خود را دارند. برخی سنگ های متداول مورد استفاده در طراحی نمای سنگی ساختمان از قرار زیر هستند:

  • سنگ تراورتن ( حاجی آباد- عباس آباد – تکاب – محلات – آتشکوه)
  • سنگ مرمریت (سنگ دهبید – آباده – رز بافق – مهکام – نجف آباد ….)
  • سنگ گرانیت
  • سنگ لایم استون
  • سنگ های آنتیک (مصنوعی)
  • سنگ مرمر یا Marble
  • انواع سنگ ساختمانی

سنگ تراورتن بیشترین کاربرد و طرفدار را در بحث طراحی نمای سنگی در ساختمانهای مدرن مسکونی و اداری دارد . البته در سالهای اخیر استفاده از انواع سنگ آنتیک و سینتتیک هم در طراحی نما و هم در طراحی محوطه رونق فراوانی پیدا کرده است. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره درباره طراحی و معماری ساختمان با نمای سنگی و خصوصیات و الزامات طراحی نمای سنگی ساختمان و آپارتمان مسکونی یا سایر متریال ها با دفتر معماری استودیو قاف تماس بگیرید.

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد الزامی مشخص شده است.