انواع نمای ترکیبی با تلفیق متریال ها - طراحی نما ساختمان و ویلا - دفتر معماری استودیو قاف

مرداد ۲۴, ۱۳۹۹by استودیو قاف0

در نمای ترکیبی ساختمان از دو یا چند متریال مختلف در طراحی نما استفاده می شود . انواع نمای ترکیبی در بیشتر موارد باعث کاهش هزینه ها برای کارفرما خواهد شد. برخی از متریال ها قابلیت اجرای هر طرحی را ندارند، بنابراین میتوان آن را با متریال های دیگری جایگزین کرد و نمای زیباتری نیز بوجود آورد.

در نظارت و اجرای ساخت ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری ممکن است ترجیح به استفاده از متریال های خاصی باشد. نمای ساختمان به عنوان اولین مواجهه با بنا اهمیت زیادی برای سازندگان و مجریان ساختمان ها دارد. در زیر چند نمونه از انواع نماهای ترکیبی را ملاحظه میکنید. در اجرا و بازسازی ساختمان می توان بنا بر سلیقه کارفرما و قابلیت های فنی و محیطی از نمونه نماهای زیر استفاده کرد. نماهای تلفیقی عمدتا در دسته نماهای مدرن ساختمان قرار می گیرند. برای مشاهده نمونه کارهای طراحی نما ساختمان استودیوقاف می توانید صفحه نمونه کارها را مشاهده بفرمایید.

نمای ترکیبی سنگ و ترموود و ورق گالوانیزه

 

نمای ترکیبی مجتمع مسکونی

نمای تلفیقی سنگ و ترموود

سنگ یکی از اصلی ترین مواد ساختمان سازی از دیرباز تا کنون است. بسیاری از سازندگان و علاقه مندان به معماری و سهخت و ساز معتقدند ساختمان بدون سنگ معنایی ندارد. امروزه طراحان نمایساختمان های مدرن با تلفیق انواع سنگ و متریال هایی مانند ترموود نماهایی زبیا و بدیع به وجود می آورند.

نمای ترکیبی ساختمان با چوب

 نمای ساختمان آجر و ترموود

آجر یکی از متریال های عالی و زیبا برای ساختمان سازیست. طراحی نمای آجری با استفاده از انواع آجر مانند آجر قزاقی یا مدرن در ساختمان های مدرن محبوبیت بسیاری دارد. تلفیق آجر و چوب یا ترموود نماهایی زیبا و منحصر به فرد ایجاد می کند.

نمای آجر و ترموود

طراحی با ترکیب بتن و شیشه

طراحی نما مدرن

 

منبع عکس اصلی: e-Architect

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد الزامی مشخص شده است.