طراحی دکوراسیون رستوران و کافی شاپ - استودیو قاف

آبان ۵, ۱۳۹۹by استودیو قاف0

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران و کفی شاپ تاثیر زیادی بر جذب مشتریان دایمی و وفادار برای این مکان ها دارد. اهمیت توجه به دکوراسیون و طراحی داخلی دیگر بر کسی پوشیده نیست. بالا رفتن کیفیت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی رابطه‌ی مستقیمی با افزایش بهره‌وری کار دارد. این مسئله به ویژه در طراحی فضای داخلی رستوران‌ها، کافی شاپ ها و فست فودها بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل اصول و نکات مختلفی در خصوص طراحی دکوراسیون رستوران مطرح شده است و رعایت آن‌ها کلید داشتن یک دکوراسیون استاندارد است. اگر به دنبال یک دکوراسیون شیک برای رستوران‌تان هستید، تا پایان این مطلب با استودیو قاف همراه باشید.

خدمات طراحی دکوراسیون داخلی رستوران:

  • دکوراسیون رستوران کوچک
  • دکوراسیون رستوران بیرون بر
  • دکوراسیون رستوران شیک
  • دکوراسیون رستوران کلاسیک
  • طراحی دکور ستوران سنتی ایرانی
  • طراحی رستوران کلاسیک
  • اصولطراحی داخلی رستوران
  • طراحی رستوران مدرن
  • طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

اهمیت توجه به طراحی دکوراسیون رستوران 

طراحی و اجرای یک دکوراسیون استاندارد و اصولی در رستوران مزایای مختلفی را با خود به همراه دارد. تنها کافی‌ست نکات مهم و حیاتی را در این زمینه مورد توجه قرار دهید و به آن‌ها عمل کنید. اما بیایید مزایای طراحی دکوراسیون رستوران با کیفیت را بررسی کنیم تا به اهمیت این موضوع بیشتر پی ببرید:

  • ایجاد زیبایی بصری در رستوران: یکی از مزایای دکوراسیون خوب، تاثیر آن از نظر زیبایی‌شناختی‌ست. زیبایی به عنوان یکی از عناصر بسیار مهم در طراحی تاثیر به‌سزایی در جلب مشتریان دارد.
  • ایجاد فضایی آرام و دلنشین: توجه به اصول طراحی دکوراسیون به شما کمک می‌کند با شناخت کافی از رنگ‌ها و المان‌ها دست به طراحی فضایی آرام و دنج بزنید.
  • امکان سرویس‌دهی بهتر: چیدمان و دکوراسیون استاندارد باعث می‌شود خدمات، سرو غذا، بهداشت و … به شکل بهتری انجام شود.
  • رضایت بیشتر مشتریان و افزایش درآمد: تمام مزایای استفاده از دکوراسیونی خوب در بازخورد مشتریان قابل مشاهده خواهد بود. اگر کارتان را به درستی انجام دهید، افزایش اقبال عمومی این را به شما نشان می‌دهد.
  • طراحی دکور کافی شاپ

بخش‌های مختلف دکوراسیون و فضای داخلی رستوران و کافی شاپ

یک رستوران بخش‌های مختلفی دارد و توجه به دکوراسیون در هر کدام از این بخش‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه هر یک از این موارد را نام برده و به بررسی اهمیت آن می‌پردازیم.

آشپزخانه 

آشپزخانه رستوران یکی از مهم‌ترین بخش‌های رستوران است. غذاها در این بخش طبخ می‌شوند و شرایط محیطی خاصی بر آن حاکم است. در طراحی آشپرخانه باید به نکات مختلفی دقت شود که در ادامه برخی از آن‌ها را از نظر می‌گذرانیم.

  • کفپوش و دیوارها: برای رعایت بهداشت و تمیزی، کفپوش و دیوارپوش‌های آشپزخانه باید قابل شست‌وشو باشند. در واقع در این موارد باید از سنگ‌های قابل شست‌وشو، سرامیک و … استفاده شود.
  • سهولت در رفت‌وآمد سریع: نوع چیدمان تجهیزات آشپزی باید به گونه‌ای باشد که کارکنان این بخش بتوانند به سرعت در قسمت‌های مختلف آشپزخانه جابه‌جا شوند.
  • دسترسی آسان به مواد اولیه: آشپزها باید به راحتی و به سرعت به مواد اولیه مورد نیاز برای طبخ غذا دسترسی داشته باشند. استفاده از کشوها، قفسه‌ها، کابینت‌ها و … باید به‌گونه‌ای باشد که این امر را محقق کند.
  • آشپرخانه رستوران

طراحی محل نشستن مشتریان

برای طراحی محل نشستن مشتریان نیز بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • آرامش و سکوت: این محیط باید به دور از سروصدای رفت‌وآمد مشتریان باشد. همچنین نباید سروصدای آشپزخانه و صدای مداوم ظرف‌ها و … به این محل برسد. البته در طراحی دکوراسیون رستوران کوچک عملی شدن این امر کمی غیرممکن به نظر می‌رسد. همچنین در طراحی دکوراسیون رستوران بیرون‌بر نیز نیاز زیادی به توجه به این مسائل وجود ندارند.
  • رفت‌وآمد راحت و بدون مزاحمت: چیدمان میزها و صندلی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که مشتریان بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران سر میز خود رفته یا به بخش‌های دیگر رستوران (صندوق، سرویس بهداشتی و …) بروند.
  • نور کافی: نورپردازی مناسب برای محل نشستن مشتریان امری بسیار ضروری و مهم است.
  • فضای بازی کودک: در صورت نیاز به طراحی فضای بازی کودک می توانید از کفپوش فومی ایمن، دیوارپوش و تاب و سرسره کودک استفاده کنید.

سرویس بهداشتی

محل قرارگیری سرویس بهداشتی باید به راحتی در دسترس مشتریان باشد. البته باید توجه شود که سرویس نباید بیش از حد به محل قرار گرفتن میزها نزدیک باشد. همچنین در صورت نیاز می‌توانید با پارتیشن ورودی سرویس بهداشتی را مخفی کنید.

نکات قابل توجه در طراحی دکوراسیون رستوران

در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران باید به نکات مختلفی توجه شود. پارامترهای متعددی در کنار یکدیگر یک دکوراسیون رستوران استاندارد و با کیفیت می‌سازند. در ادامه این پارامترها را معرفی می‌کنیم.

رنگ در دکوراسیون داخلی رستوران

شاید بتوان رنگ را یکی از مهم‌ترین نکات قابل توجه در این دکوراسیون دانست. تاثیر رنگ‌ها بر حالات روحی و همچنین بدن افراد باعث شده است انتخاب رنگ اهمیت ویژه‌ای داشته باشد. برای مثال استفاده از رنگ قرمز می‌تواند سبب افزایش اشتهای افراد شود. در مقابل رنگ آبی تاثیری کاملاً متضاد در این موضوع دارد.

نورپردازی داخلی رستوران

نورپردازی رستوران

نورپردازی و استفاده از سیستم روشنایی مناسب از طرفی باعث زیبایی رستوران می‌شود و دکوراسیون را به خوبی به نمایش می‌گذارد. از سوی دیگر باعث ایجاد آرامش در افراد شده و باعث حفظ سلامت روحی و جسمی کارکنان و مشتریان می‌شود.

المان‌های به کار رفته و نوع چیدمان (دکور)

انتخاب تجهیزات به نوع کارتان بستگی دارد. این مسائل که چه نوع میزها و صندلی‌هایی انتخاب می‌کنید، دیوارپوش‌ها چگونه‌اند، المان‌های تزئینی استفاده می‌کنید یا خیر و … در ظاهر کلی دکوراسیون تاثیر مثبت یا منفی خواهند داشت.

ظرفیت رستوران 

اندازه‌ی رستوران و میزان مراجعه‌ی افراد به آن، خود یکی از عواملی‌ست که در تعیین نوع دکوراسیون و جزئیات مربوط به آن موثر است. همچنین این مسئله کمک فراوانی در تعیین بودجه‌ی مورد نظر برای دکوراسیون خواهد کرد.

فضای نشیمن رستوران

نوع رستوران

دکوراسیون رستوران باید گویای طبیعت و حیطه‌ی کاری رستوران باشد. برای مثال دکوراسیون یک رستوران سنتی با یک فست‌فود بسیار متفاوت است. به همین نسبت اگر رستوران شما در زمینه‌هایی خاصی هم‌چون غذای ایرانی، غذای ایتالیایی، چینی ، فست فود و … فعال است می‌توانید دکوراسیونی مناسب آن طراحی کنید. همچنین در صورت نیاز می‌توانید از خدمات طراحی دکوراسیون مدرن یا مینیمال با طرح‌های منحصربه‌فرد بهره‌مند شوید.

البته گفتنی‌ست طراحی رستوران کلاسیک و دکور رستوارن سنتی لزوماً دو مورد یکسان نیستند و در ایران معمولاً رستوران‌های سنتی به رستوران‌هایی گفته می‌شود که برای نشستن مشتریان از تخت و پشتی و … استفاده می‌شود. در حالی که دکوراسیون کلاسیک می‌تواند تم‌های مختلفی داشته و کاملاً متفاوت باشد.

هزینه دکوراسیون داخلی رستوران

بهتر است پیش از اقدام به طراحی دکوراسیون رستوران‌تان، برآوردی از هزینه‌ی مورد نظرتان داشته باشید. باید بدانید که صرف هزینه برای دکوراسیون داخلی رستوران (اگر به طور استاندارد طراحی و اجرا شود) نوعی سرمایه‌گذاری خواهد بود و نقشی تبلیغی دارد.

در حقیقت یکی از اصول طراحی داخلی رستوران، برندسازی‌ست. می‌توان گفت یک دکوراسیون عالی می‌تواند شخصیتی تازه به رستوران‌تان بدهد و تبلیغ موثری برای آن تلقی شود.

طراحی رستوران دکور

بهترین شرکت طراحی داخلی رستوران

امروزه شرکت‌های مختلفی در عرصه طراحی دکوراسیون داخلی فعالند. این شرکت‌ها با توجه به پارامترهای مهم و دانش روز دنیا اقدام به طراحی و پیاده‌سازی انواع دکوراسیون از جمله دکوراسیون رستوران می‌کنند. برای مثال می‌توان به فعالیت موثر و درخشان استودیوقاف به عنوان یکی از بهترین مجریان طرح‌های دکوراسیون داخلی اشاره کرد. این مجموعه با تجربه‌ای کارآمد و سوابق کاری و نمونه‌کارهای ارزنده آماده‌ی خدمت‌رسانی به رستوران‌های مختلف است.راز موفقیت این مجموعه بهره‌مندی از نیروی کار متخصص در زمینه‌هایی همچون معماری، معماری داخلی، خدمات ساختمانی و … است.

همین حالا و به راحتی می‌توانید از مشاوره‌ی رایگان کارشناسان این مجموعه بهره‌مند شوید.

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد الزامی مشخص شده است.