بازسازی و نوسازی آپارتمان به سبک صنعتی در ورشو - استودیو قاف

شهریور ۲۹, ۱۳۹۹by استودیو قاف1

بازسازی و نوسازی آپارتمان به سبک industrial یا صنعتی طرفداران بسیاری دارد. این سبک برگرفته از فضاهای صنعتی و سوله های خالی و انبارهای خالی کارخانجات صنعتی در دوران پس از جنگ جهانی دوم است. سبک طراحی صنعتی طرفداران بسیاری مخصوصا در طراحی دکوراسیون رستوران و فضاهای عمومی تفریحی دارد. طراحی و بازسازی یک آپارتمان ۷۸ متر مربعی در لهستان که بخشی از ساختمان کارخانه ای قدیمی و محلی بوده است. این کارخانه نمونه ای از معماری اروپا  اوایل قرن نوزدهم است.آجر قرمز ، همراه با پنجره های باریک ، قرنیزهای زیبا ، برج های کوچک و سقف های قوسی فضای اصیلی را ایجاد می کند. سازگاری با مشخصات ساختمان صنعتی کارخانه عامل اصلی مورد توجه در هنگام طراحی این آپارتمان بود. این ساختمان نمونه موفقی از بازسازی، نظارت و اجرای ساختمان با رعایت کردن روحیه تاریخی و فرهنگیست. 

نوسازی و بازسازی آپارتمان

قلب این فضا آشپزخانه آن است ، و همچنین در کنار آن فضای نشیمن و غذاخوری است که دارای ویژگی های زیبایی  شناختی مدرن و همچنین جزئیاتی با سبک صنعتی است. دیوار آجری آشپزخانه که در بازسازی اضافه شده است ، به نقطه کانونی ساختمان تبدل شده است.

بازسازی آپارتمان

برای کمک به سبک  صنعتی طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان در سازه برخی از مبلمان ها و روشنایی ها از فلز سیاه رنگی استفاده شده است. به طور مثال چراغ موجود در آشپزخانه که از نوارهای فایبرگلاس ساخته شده است، توسط طراح فرانسوی Constance Guisset طراحی شده است.

نوسازی ساختمان

با کمک کوسن های تزئینی و پارچه هایی با رنگ گرم و فرشی که در کف سالن خود نمایی میکند، آپارتمان در عین دارا بودن سبک صنعتی ، روحی تازه گرفته است.

نور طبیعی از طریق پنجره های بزرگی که برای ادای دین به معماری بنای تاریخی کارخانه  حفظ شده اند، وارد فضا شده و سالن را نورانی میکند. کل فضا را پر می کند. در طراحی و اجرای این آپارتمان بافت فرهنگی و گرایش به سبک صنعتی با رعایت اصول معماری بهینه در نظر گرفته شده است. بازسازی آپارتمان

همچنین در بازسازی و نوسازی آپارتمان از اتاق خواب نیز غفلت نشده.  استفاده از فلز در منابع نوری و رنگ های خنثی حس صنعتی فضا را به خوبی حفظ کرده و با تمامیت طراحی داخلی آپارتمان منطبق است.

طراحی اتاق خواب

یک دیدگاه

  • sedabardaran

    نوامبر 9, 2020 at 3:27 ق.ظ

    عاااااااااااالی

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد الزامی مشخص شده است.