طراحی ویلا رشت – خانم نبی

طراحی ویلا در رشت در سالیان اخیر رونق و رواج فراوانی پیدا کرده است. پروژه طراحی ویلای خانم نبی پور در رشت دارای طراحی  خاص و یونیک به سبک تلفیقی و مدرن میباشد. این ویلا در مناطق ویلایی نشین اطراف شهر زیبای رشت، مرکز استان گیلان قرار دارد. شهر رشت به عنوان یکی بزرگترین و قدیمی ترین شهرهای ایران یکی از شهرهای پرطرفدار برای علاقه مندان به اقامت در شمال کشور می باشد. همچنین آب و هوای عالی و نزدیکی به جنگل و دریا دلایل اصلی رشد ساخت و طراحی ویلا در رشت و اطراف آن در سالیان اخیر می باشد.  دفتر معماری استودیو قاف دارای تجربه فراوان ساخت و طراحی ویلا در رشت و سایر مناطق استان گیلان و شمال کشور می باشد.

پروژه طراحی ویلا در رشت متعلق به کارفرمای محترم خانم نبی پور به طور کامل توسط تیم معماری استودیو قاف انجام شده است. این پروژه ویلایی دارای طراحی نمای مدرن شامل متریال تلفیقی آجر، ترموود و فلاشینگ می باشد. آجر از قدیمی ترین متریال های به کار رفته در صنعت ساختمان است. آجر نسوز متریالی بدون تاریخ مصرف برای استفاده در انواع آب و هوا و اقلیم میباشد. این متریال امتحان خود را برای سالیان دراز درمناطق با اب و هوای نامساعد پس داده است. با توجه به خصوصیات آب و هوایی شمال کشور و جذب آب کم سنگ و آجر نسوز استفاده از این متریال ها در طراحی نما و سایر قسمت های ویلا و ساختمان یکی از بهترین روشهای ساخت ویلا در شمال کشور  می باشد. امروزه ترکیب آجر با انواع متریال سنگ ،چوب ، بتن و فلاشینگ با توجه به رنگ بندی مناسب، و با توجه به تنوع طرحهای آجر طراحی نمای آجری مورد توجه سازندگان و طراحان زیادی قرار گرفته است.

پروژه طراحی ویلای رشت

در پروژه طراحی ویلا در رشت استفاده از آجر مشکی به همراه ترموود ترکیب بسیار جذابی  ایجاد کرده است.گرمای چوب ، سردی رنگ مشکی آجر را خنثی میکند، همچنین برای تاکید بر خطوط افقی طرح از ورق فلاشینگ در لبه پنجره ها و لبه بام استفاده شده است.این پروژه ویلایی با توجه به خصوصیات اقلیمی رشت و آب و هوای خطه گیلان به منظور بهره مندی و هماهنگی با اقلیم طراحی شده است. در طراحی این ویلا در رشت به منظور ساخت سازه ای پایدار و مهندسی و استاندارد اصول فنی معماری و ساختمانسازی در آب و هوای مرطوب رعایت شده و به دقت در مراحل ساخت ویلا پیاده سازی گردیده است.

نمای آجری رشت

هیچ یک از وجوه این ویلا مشابه همدیگر نیستند و برای هر قسمت طراحی ویژه ای انجام شده است. با توجه به رطوبت بالا و اقلیم خاص رشت و استان گیلان قبل از شروع پروژه عملیات تعیین تیپ خاک نیز انجام شده و تمامی محاسبات فنی وسازه ای بر اساس محاسبات دقیق انجام گرفته است.  در این پروژه طراحی محوطه ویلا و دیواره آن با بلوک بتنی و به صورت کاملا مجزا از خود ویلا طراحی شده است تا به صورت یک پس زمینه خود را در نمای ویلا نشان دهد. برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر و رزومه پروژه های طراحی و ساخت ویلا می توانید از قسمت نمونه کارها دیدن فرمایید. برای طراحی ویلا در رشت ، استان گیلان و مازندران و سایر نقاط کشور به سبک مدرن یا تلفیقی با مشاوران تیم معماری استودیو قاف تماس بگیرید.

 

کارفرما:
سرکار خانم نبی پور
موقعیت :
گیلان، رشت
کاربری:
ویلایی
متراژ:
400 مترمربع زیربنا در دو طبقه
سبک طراحی :
مدرن
سال ساخت :
1401
خدمات:
طراحی نما

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد الزامی مشخص شده است.